Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Svatému Václavovi

Již tradičně každým rokem jezdíme na Národní svatováclavskou pouť do Staré Boleslavi. A možná se mi budete divit, ale vždy zde cítím takový zvláštní pocit, že to s námi, Čechy, nebude zas až tak zlé.

Abych vám to lépe vysvětlila, já si totiž urputně zakládám na tom, aby lidé byli vlastenečtí a aby byli pyšní na to, čím jsou a co dělají. Hrozně mě trápí myšlenka, že se rodí lidé, kteří si nedávají nic za cíl a žijí pouhým přežíváním ve sprostotě, u baru po rachotě a přemýšlejíc, jestli tamhle ta by byla dobrá. Přála bych si, aby ten život nebyl promarněným, a to ani honbou za dosažením kariéry nebo nabytím velkých peněz. Ale abych si na smrtelné posteli mohla říct: Ano, byla jsem dobrým člověkem a nebyla jsem tu nadarmo.

 

Obracíte-li oči v sloup, že jsem zarputilá feministka, co věří v lepší svět, a tak čte večer potají návody na šťastný život, asi vás zklamu. Jako ateistovi je mi totiž úzko z toho, jak církev vystavuje a vláčí s sebou v průvodu lebku nebohého patrona českého, a to ještě s úšklebkem, že možná není ani jeho. Stejně tak se mi nelíbí rádoby věřící, kteří se v nedělí sklání a kají v kostele, a pak odtamtud šupky do hospody. Někde jsem četla, že společnost může zničit především organizované náboženství. A je to pravda. Já chci věřit sama, podle svého uvážení, že něco řídí náš osud a všechno má svůj smysl. Ale nebudu ovcí, která hrbí svůj hřbet před samozvaným svědkem božím, jež mi nařizuje, kdy a jak co mám udělat. Ale to je věc osobního názoru a přesvědčení, každý by měl mít právo si zvolit, a to je dobře.

 

Vrátím se ale k Václavovým slavnostem. Je jisté, že na akcích, kde je hojná koncentrace lidí, se vždy vytasí politici se svým programem a kandidáti, co by sbírali podpisy. Nijak mi to nevadí, je fajn se zapojit do rozhovoru s jejich lídry a poslechnout si je na živo. Naučené fráze? To je prostě kampaň. Jen se vždy pozastavuji nad dárečky, na které strany lákají děti. Děti jsou právě těmi, kteří by se do politiky, ani náboženství neměly zatahovat. Hold malý, ještě neuvědomělý, budoucí volič s balonkem, který hlásá stop EU! 

 

Nakonec ale ten pocit, že tolika lidem nejsou oslavy české státnosti lhostejné, mě naplňuje. Můžete si nadávat, že za totáče bylo líp. Já jsem to nezažila a ani bych nechtěla. Mně je takhle dobře. U nás v malé zemičce je krásně a můžeme být pyšní, za všechny ty předešlé Čechy. Když jsem někde v cizině a najednou vidím někoho od nás, zasteskne se mi. Když zní naše hymna, běhá mi po těle husí kůže. Jen to máslo je za šest pětek...

Autor: Štěpánka Semecká | neděle 1.10.2017 18:08 | karma článku: 13,33 | přečteno: 307x
  • Další články autora

Štěpánka Semecká

Škola života

V posledních měsících se na vládě probírá také opětovné uzákonění povinnosti vyučovat na základních školách praktické předměty jako byly dílny, vaření nebo pozemky. Ve 21. století k ničemu nebo naopak dobrá věc do života?

8.4.2018 v 18:51 | Karma: 14,13 | Přečteno: 340x | Diskuse| Ostatní

Štěpánka Semecká

Během svátků bez nakupování, prosím

Jsou to dva roky, co vláda schválila zákaz prodeje obchodům nad 200 m2 během některých svátků. Byl tento krok správný? Neměli by prodejci rozhodovat o své otevírací době sami? Nebo by měly mít prodavačky klid alespoň ve svátek?

1.4.2018 v 18:55 | Karma: 18,27 | Přečteno: 954x | Diskuse| Ostatní

Štěpánka Semecká

Placené první tři dny nemoci aneb konec dopingu paralenem v Čechách

Tento týden podpořila vláda návrh sociálních demokratů na znovuzavedení náhrady mzdy i v prvních třech dnech nemoci. Je to krok, díky kterému zaměstnanci nebudou finančně trestáni za své stonání nebo ho budou lidé zneužívat?

25.3.2018 v 20:50 | Karma: 33,52 | Přečteno: 4033x | Diskuse| Ostatní

Štěpánka Semecká

Pro a proti protikuřáckému zákonu

Zákaz kouření ve všech českých restauracích. Zákon, který platí necelý rok a který ovlivňuje situaci mnoha podniků a jejich hostů. Je nástrojem, který povede ke zlepšení zdravého prostředí nebo stát poškozuje soukromé podnikání?

18.3.2018 v 18:00 | Karma: 25,66 | Přečteno: 548x | Diskuse| Ostatní

Štěpánka Semecká

Naši kartičku máte? A bodiky sbíráte?

Naše teta žila v jedné malé vesničce na Moravě a jejím největším vzrušením za celý den bylo, když ráno šla, jak sama říkala, do copu. Vždy na ni s úsměvem vzpomínám a tento týden jsem vzpomněla i na tuhle její legendární hlášku.

11.3.2018 v 18:23 | Karma: 25,25 | Přečteno: 1775x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 830x
Jsem studentka Univerzity Karlovy. Zajímám se politiku a celkové dění okolo nás. Každý týden chci zkusit napsat i jen třeba kratičký sloupek o tom, co mě zaujalo. Tak uvidíme, jestli se v tom najdete i vy...

Seznam rubrik